Maandag kregen we naar jaarlijkse gewoonte Sinterklaas en Hoofdpiet op bezoek. Sinterklaas was eerst zijn weg wat kwijt door alle wegenwerken in Kuurne, maar gelukkig vond hij de weg naar onze school en vooral naar onze klas. Er stonden ook dit jaar weer alleen maar waarheden over ons in zijn Grote Boek. Maar uiteindelijk zijn we allemaal brave kinderen en kregen we weer een leuk geschenk voor het 3e en 4e leerjaar: smartgames!

Samen met het 3e leerjaar stond deze week ook weer een meetcircuit gepland. Deze keer werden onze weegskills uitgetest. Met digitale, analoge en zelfs een personenweegschaal werd 1 kg zand en rijst afgewogen. Wij vergeleken ook verschillende gewichten van fruit, boeken en andere attributen. Met de Chromebook leerden we dan weer foto’s nemen, wat handig is bij het inleveren van taken op Google Classroom.

Nu de korte winterdagen er zitten aan te komen en het einde van 2022 nadert, pronkt ook naar jaarlijkse traditie de kerstboom in onze klas. We mochten hem helemaal zelf versieren en zijn best trots op onze boom.