Omdat het de ideale periode ervoor is, leest onze juf momenteel voor uit “Het dagboek van Zwarte Piet”. We genieten van deze momenten en zijn vooral benieuwd naar het vervolg… . N.a.v. de Voorleesweek mogen we zelf ook voorlezen voor jongere kinderen. De voorleesmomenten worden voorbereid in de taalles. Maandag hadden wij een speeddate met voorleesboeken. Zo konden we uit een selectie boeken een favoriet verhaal uitkiezen. Deze week en volgende week lassen we regelmatig voorleesmomentjes in met de kinderen van het 2e leerjaar om de voormiddag of schooldag af te sluiten. We oefenden eerst in kleine groepjes in onze klas en kregen tips i.v.m. stemgebruik, mimiek, … . We dachten ook na over een leuke sfeerschepper om ons verhaal aan te kondigen en in interactie te treden met ons leespubliek. Zo brachten de eerste voorlezers al een passende knuffel mee of gingen ze creatief aan de slag.