We zijn volop bezig met het project ‘Reis rond de wereld’. De kinderen gingen in duo’s aan de slag tijdens de lessen wereldoriëntatie. Elk duo kreeg een exotische bestemming die ze aan de klasgroep zullen voorstellen. Ze gingen op speurtocht op het wereldwijde web om de cultuur, de geografie, de geschiedenis van hun land te ontdekken. Deze informatie hebben ze in een mooie presentatie gezet.

Tijdens de muzische les gingen we met z’n allen op reis naar het mooie Afrika. We gingen aan de slag met krantenknipsels en behangerslijm en maakten ons eigen Afrikaans masker in 3D. Na een laagje witte primer kregen de kinderen de 3 hoofdkleuren ter beschikking. Daarmee mochten ze vrij experimenteren om kleuren te mengen.

Ook onze stembanden trokken de Afrikaanse toer op. Uit volle borst zongen we het lied ‘Hey Niketi’ mee. Bewegen deden we dan weer op het lied “Wereldreis” van Kinderen voor Kinderen.

We kijken er al naar uit om alles aan jullie te tonen op het Forum.