Deze week was het vaak heel stil in onze klas, want we maakten enkele toetsen.

Verder gingen we nog even verder op onderzoek, zodat we onze spin kunnen presenteren aan de klas. De eerste spinnenspotters vertelden al leuke weetjes over hun spin.

Wie onze klas binnen wandelt, kan onze kunstwerken over de spin zien pronken. We leefden ons tijdens creatief schrijven helemaal in de spin in. Sommigen gingen naar de spinnenschool, anderen waren het hulpje van Superman en anderen spinnen eten heel graag culinair.

Deze maand staan de boeboeksboeken van Marc De Bel centraal in de leeshoek. De groene wezentjes met een hart voor de natuur kunnen ons wel bekoren. We zijn dan ook blij dat we geregeld tijdens ons zelfstandig heldenwerk een leesmomentje mogen inlassen.

Ook het wekelijkse niveaulezen met de lagere school is weer van start gegaan. Sommigen onder ons mogen vrij lezen om het leestempo op te krikken, anderen mogen al als tutor helpen bij de jongere kinderen.

Halloween staat stilletjesaan voor de deur en zo leerden we al zingend kleuren toveren en maakten we met houtskool een portret van een heks.