Als superheld, maar ook uitgeregend, maakten we onze entree in het 4e leerjaar. We vierden al onmiddellijk de verjaardag van Shahinda en Uzair, die beiden op 1 september jarig zijn! We maakten verder de eerste schooldag kennis met de klasregels, gewoontes, leerinhouden, … van het 4e leerjaar en we zijn laaiend enthousiast over alle leuke dingen die we dit schooljaar gaan leren en beleven. Zo tellen we intussen af naar onze zeeklas in De Panne. Nog een 10-tal nachtjes en we vertrekken! In ons bundeltje van wereldoriëntatie “Hé, ga je mee naar de zee?” komen we van alles te weten over wat we zullen beleven en leren aan de zee. Zo weten we o.a. al dat we naar de Noordzee trekken; de windstreken kunnen we aflezen vanop een kompas; we vinden Kuurne en De Panne terug op de kaart van West-Vlaanderen en we weten dat België 10 provincies heeft. In ons wekelijks heldenwerk herhaalden we al het getalbegrip tot 1000, want binnenkort leren we tot 10 000. Ons eerste woordpakket werd ingeoefend en we schreven ons eerste dictee. Superjuffie is ons boek van de maand september. De hele reeks is momenteel ter beschikking in onze klas en het lezen van deze boeken valt in de smaak!