Op 1 september was het een blij weerzien! We maakten kennis met de nieuwe leerlingen op onze school, met de juffen van het 4e leerjaar en met ons klaslokaal voor dit schooljaar.

Het blaasspel was een schot in de roos! We namen het steeds in duo’s tegen elkaar op bij verschillende blaasspelletjes. Zo moesten we een groot orkest nabouwen van wel 20 bekende en minder bekende blaasinstrumenten van bij ons en elders in de wereld. Het was een ludieke strijd en als beloning kregen we een bellenblazer.

Omdat we in de 2e graad heel vaak samenwerken, gingen we met de jongens en meisjes van het 3e leerjaar op speeddate om elkaar (beter) te leren kennen. Ook inspireerden we onze juffen waarover we graag speurwerk willen doen tijdens de wekelijkse uurtjes van the Grey of the week.

Hoe de mimiek van blazende mensen eruit ziet, ondervonden we aan den lijve, maar we maakten ook kennis met portretten van schreeuwende mensen en “De Schreeuw” van de kunstenaar Edvard Munch. We creëerden met houtskool en oliepastelkrijtjes onze eigen schreeuw, die nu in onze klas pronkt. Wie weet zagen jullie onze kunstwerken tijdens de info-avond?