Al zingend herhaalden we deze week nog eens de Franse begroetingen.

In de taallessen leerden we de weg uitleggen en volgen op de fictieve kaart van Brommelgem. We hielpen ook commissaris Clo-Clo met het graffiti-onderzoek, maar we zijn er deze week toch nog niet aan uit wie de dader is.

Bij juf Jessie kwam in het ijsbergrekenen optellen en aftrekken tot 1 000 aan bod, zowel bij het hoofdrekenen als bij het cijferen.

Oost west, thuis best is dan weer de titel van ons eerste thema van wereldoriëntatie. Zo somden we al de 10 provincies en hun hoofdplaatsen op. Volgende week maken we verder kennis met ons land.

Bij meester Stijn bereiden we ons met loopspelletjes voor op de Ezelsjogging en de week sloten we in de voetsporen van de kunstenaar en architect Friedensreich Hundertwasser af. We ontwierpen naar zijn stijl nieuwe schoolgebouwen. Misschien dat ze bij de huidige bouwwerken op ons schooldomein er nog een special touch aan geven als ze onze ontwerpen zien… . 😉