Het nieuwe schooljaar is alweer uit de startblokken geschoten! Wat was de bewondering groot toen we de metamorfose van onze klas zagen! Er werd in de zomer hard verbouwd in de 2e graad. Wij zullen met z’n allen bouwen aan een onvergetelijk, vriendschappelijk en leerrijk jaar in het 4e leerjaar, in ons vernieuwd klaslokaal! We heten alvast onze twee nieuwe klasgenoten, Emma en Maia, van harte welkom in onze klas!

Samen met de hele lagere school speelden we maandagnamiddag het openingsspel waarbij kennis werd gemaakt met wereldberoemde bouwwerken vanover de hele wereld. In klas speurden we verder naar interessante weetjes over die bouwwerken. Wij hadden ook de eer om op donderdagnamiddag de allerjongste kinderen van onze school te begeleiden bij het openingsspel van de kleuters. Wat vonden zij het leuk om muren met suikerklontjes te bouwen!

Verder werden er heel wat (praktische) dingen uiteengedaan tijdens de eerste schoolweek: het bouwwerk (zelfstandig werk), de weektaak, de sportspullen, de chroombooks, de Whizzkidswedstrijd, de auteur van de maand, … .

We traden ook al in de voetsporen van Andy Warhol en zo sieren onze handen waarmee we samen bouwen aan 2024-2025 in de gang boven. Benieuwd hoeveel deze handen gegroeid zullen zijn tegen de laatste schooldag. Maar laat ons eerst vanalles leren en beleven in onze fijne klas!