We openden het schooljaar met een meerdaagse schoolreis naar de zee. Het was een fantastische tijd waaraan we nog mooie herinneringen overhouden, maar we zullen het schooljaar ook eindigen met een fantastische schoolreis. Maandag gaan we immers met de tweede graad met de trein naar Gent! We zullen er de middeleeuwse stad verkennen vanop het water. Tijdens een rustgevende boottocht leren we het middeleeuwse verleden van de stad kennen. Verder zullen we ook door de straten en over de pleinen van het historische Gent kuieren en picknicken aan de Leieboorden. In de namiddag duiken we verder het verleden in tijdens ons bezoek aan het prachtige Gravensteen. Dat bezoek bereidden we al uitgebreid voor in de klas met het thema “Het machtige leven in de middeleeuwse burcht”. Zo heeft het ridderleven nog maar weinig geheimen voor ons, maar zijn we toch benieuwd naar wat er zich allemaal afspeelde in het Gravensteen. Verder staan er nog enkele verrassingen op het schoolreisprogramma, maar daarover verklappen we natuurlijk nog niets! Het zonnetje is alvast besteld om er een schitterende schoolreis van te maken!