Het ritme in het 4e leerjaar zijn we intussen goed gewoon. We denken actief mee tijdens de instructielessen, we werken zelfstandig aan ons werk tijdens heldentijd en stellen interessante vragen uit leergierigheid tijdens de lessen wereldoriëntatie.

Deze week verkozen we Bo en haar assistent/vervanger Ivarr als klasvertegenwoordiger(s) in onze leerlingenraad op school.

De boog kan natuurlijk niet altijd gespannen staan en zo zorgt meester Stijn dat onze spieren getraind worden. Met de Ezelsjogging in het vooruitzicht, deden we heel wat loopoefeningen. Sommigen dachten de meester te kunnen foppen, maar hij legde ons uit hoe hij het verschil tussen lopen en wandelen kan zien.

We maakten deze week kennis met enkele beroemde kunstenaars, zoals Claude Monet en James Ensor, die ook gefascineerd waren door de zee. Zelf gingen wij met waterverf aan de slag en we waanden ons zo nog even aan de zee. De herinneringen aan onze leuke zeeklas kwamen zo weer de kop opsteken.

Traditiegetrouw weten we dat als het Ezelsweekend voor de deur staat, dat wij om de week af te sluiten een verkennend toertje doen op de kermis en al een attractie mogen uittesten.

Zo mogen we intussen terugblikken op de 1e leuke maand in het 4e leerjaar en zijn we benieuwd wat er ons nog te wachten staat.