Elke week doen we tijdens ons zelfstandig bubbelwerk aan actua-lezen. Dan lezen we een actueel artikel en lossen we inhoudsvragen op. Deze week leerden we over midwinter, de kortste dag van het jaar en de daarbijhorende feesten. Vanavond houden we ook een Winterfeest op school, met een gezellige winterbar en kinderanimatie.

Volgende week is het de laatste lesweek van 2022. We tellen vooral af naar het kerstfeestje in de klas, met een lekkere feestmenu, gezelschapsspelletjes, knutselactiviteiten, … . Deze week waanden we ons toch al even in de cinema. We bekeken al een deeltje van de nieuwe film van het sprookje Pinokkio. We bespraken de gelijkenissen en verschillen met het originele verhaal. We leerden ook een canon in het Frans over Kerstmis.