Samen … met onze klasgenoten, met de jongens en meisjes van het 3e leerjaar, maar ook met de leerlingen van de hele school beleefden we een interessante week.

Vorige week vrijdag leerden we in the grey of the week over slakken. Met onze duo-partner zochten we op de chroombooks info. We gingen ook beeldend aan de slag om met verschillende materialen slakjes te creëren.

We sloten vorige week af met een wieltjesmoment op de speelplaats en dat ter gelegenheid van strapdag. We hadden al snel door waarom ze in het verkeer toch verkeersregels maakten.

Deze week stond niveaulezen voor de 1e keer van dit schooljaar ingepland. Enkelen onder ons zijn intussen tutor voor de jongere lezertjes en we zijn dan ook trots dat we hen mogen begeleiden. Anderen genoten dan weer van het eigen leesplezier.

Op donderdag en vrijdag gingen we de ontdekkende toer op met o.a. de connectors en de creatool. Zo ontstonden er stevige, maar ook rijdende constructies. Een kar, een huis of een knikkerbaan ontwerpen leek minder evident dan gedacht, maar door samen te werken, kwamen we tot betere technische inzichten.

Wie, wat, waar, hoe? was dan weer de inspiratiebron voor een toneeltje dat we zelf met ons groepje mochten verzinnen. We zijn alvast benieuwd naar de toonmomentjes.