Intussen is het nieuwe, beestige schooljaar al een week van start en zijn we het goed gewoon in het 4e leerjaar, alias de Cheetah-klas. Naar goede gewoonte openden we het schooljaar met een (beestige) dans en speelden we ook een (beestig) spel. We heten ook 2 nieuwe vrienden welkom in onze klasgroep: Matheo en Chadi! Op woensdagvoormiddag hadden we de 1e keer “Jungle Time”. Dat is een moment van zelfstandig werk. Zowel in het 3e als bij ons in het 4e leerjaar gaan we dan individueel aan de slag met onze zelfstandige taken. We kunnen daarbij ook onze sterktes uitspelen en andere kinderen uit beide klassen helpen waar nodig. Op donderdagnamiddag hadden we samen met het 3e leerjaar Duitse les. Toen leerden we via een levendig liedje tellen tot 6 in het Duits en werd ons geheugen op de proef gesteld. Maar ook onze technische skills werden uitgedaagd bij het bouwen van een brug met friscostokjes. Op vrijdagochtend stond voor de 2e graad een frisse duik (= een actieve zwemles van meester Stijn) op het programma en in de namiddag traden we in de voetsporen van de kunstenaar Hundertwasser. De directeur zal zijn werk hebben bij het kiezen van een ontwerp voor een nieuw schoolgebouw. Zoals je kon lezen gaan de cheetah’s van het 4e leerjaar dus geregeld met de apen uit het 3e leerjaar samenwerken en samen beestige avonturen beleven dit schooljaar. Wij kijken er verder naar uit!